نحوه ثبت شکایت در شورای حل اختلاف و رسیدگی در شورای حل اختلاف

قانون معاملات دارد شکایات و نحوه ثبت شکایت در شورای حل اختلاف و رسیدگی در شورای حل اختلاف را آسان می کند و راحت تر است. دلیل این امر جلوگیری از ادامه روند حل اختلافات است. البته هدف تشکیل شورا علاوه بر رسیدگی به شکایات، ایجاد صلح و آشتی میان افراد است. این شورا بار دیگر صلح و سازش را ایجاد خواهد کرد که دو طرف خواستار آشتی از طریق شورا خواهند بود.
برای ارسال پرونده دعوی و ارسال شکایت به شورای مشورتی، ابتدا باید به شورای حل اختلافات برویم، که مجاز به پرونده محلی است. شورای حل اختلافات که صلاحیت شنیدن دارد، در بیشتر موارد، شورای حل اختلافات بوده است. هنگامی که یک شورای صالح پیدا می کنید و به آن مراجعه می کنید، از یک فرم از شورای شورا درخواست می کنید. در فرم درخواست، باید نام، نام خانوادگی و آدرس طرفین اختلاف، موضوع تقاضا و دلایل درخواست ادعای خود را ذکر کنید.
بعد از اینکه پرونده خود را ثبت کرده اید، هزینه ها را پرداخت کنید. هزینه دادرسی جنایی و غیرانسانی برابر با هزینه پیگرد قانونی در دادگاه های عدالت است و تقاضاهای مالی برابر 50٪ (50٪) است. پس از آن، به شما یک نوبت داده می شود و تحقیقات شروع خواهند شد.