ابلاغیه اوراق قضایی

 

 

با توجه به قانون مدنی، احکام به شرح زیر است:

- ابلاغیه از طریق یک افسر اطلاع رسانی تحت اختیار قوه قضائیه صورت می گیرد.

- مأمور اطلاع رسانی لازم است که به اطلاع فردی که در طی دو روز دریافت صورتحساب دریافت کرده است دریافت کند. بنابراین، طبق مهلت اعلان، حداکثر دو روز است. اگر خواننده حاضر به قبول اوراق بهادار را نپردازد، نماینده، تاریخ را در ورق اعلام می کند، آن را رد می کند و تاریخ را به دادگاه ارسال می کند. این امتناع نمیکند که او موفق شود.

- مطابق با قانون، اطلاعیه ممکن است در محل کار یا محل اقامت خود ساخته شود. لازم به ذکر است که با توجه به این که طبق قانون مدنی اقامتگاه زن متاهل محل سکونت همسرش است، اطلاعیه باید در همان محل ساخته شود. با این وجود قانونگذار محل سکونت یا محل کار خود را تعیین کرده است تا از نقض حقوق زنانی که در شوهرانشان ساکن نیستند، به ویژه در موارد خانوادگی.

- هر یک از طرفین اختلاف و یا وکلای آنها ممکن است یک مقام محلی برای اطلاع رسانی از این اطلاعیه و ضمائم آن در شهر که در آن دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفته است را انتخاب کند و در این صورت تمام پرونده های مربوط به پرونده در آن صورت می گیرد محل. در صورتی که احزاب درگیری های محلی که در آن اعلان ساخته شده است یا اشتباه کنند، باید دادگاه محل جدید را مطلع کنند، در غیر این صورت اطلاعیه هنوز در جایگاه اول قرار می گیرد.